ELO - dla nowych graczy

Moderator: kolokwium

ELO - dla nowych graczy

Postprzez Daniel04 » 17 cze 2018, 18:05

Witam serdecznie

Jestem nowym graczem z Trójmiasta, gram od kilku miesięcy i dopiero od niedawna zacząłem się interesować grą na poważnie.

Jako, że jestem jeszcze niedoświadczony z całą tematyką chciałem się dopytać o system ELO w PZszach i jak na jakich zasadach przyznaje się oczka zawodnikom?

Zamierzam niedługo zgłosić się na mój pierwszy turniej i chciałbym wiedzieć czy i za jakie wyniki zostanę umieszczony w rankingu.

Z góry dziękuję za pomoc :)
Daniel04

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ranking: 0

Re: ELO - dla nowych graczy

Postprzez dczerw » 17 cze 2018, 20:50

Musisz zagrać 9 partii na turnieju zgłoszonym do fide i zrobić ranking uzyskany co najmniej 1000.

Dobrze wyjaśniłem? (Niech ktoś potwierdzi moją wersję ;) )
dczerw

Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 104 razy
Ranking: 2149

Postprzez kolokwium » 17 cze 2018, 21:53

Nie mogę potwierdzić, bo bym głosił nieprawdę. :(

Dodam też, że w PZSzach nie ma systemu ELO.

System elo w FIDE http://www.fide.com/fide/handbook.html? ... ew=article (j. angielski).
Kiedyś grałem dla kategorii, teraz dla przyjemności; sędzia szachowy FA Tomasz Ptaszyński mój blog
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.
kolokwium
Moderator

Podziękował : 2044 razy
Otrzymał podziękowań: 2180 razy
kurnik.pl: tpp
FICS: tepepe

Postprzez rutra » 18 cze 2018, 08:48

Jakiś czas temu wprowadzili udziwnienia, że wystarczy 5 partii w turnieju klasycznym by wejść na listę FIDE.

@Daniel04