Zbiorcze pytania

Moderator: kolokwium

Re: Zbiorcze pytania

Postprzez Kaczmar » 20 lut 2019, 12:08

To ja przytoczę inną ciekawą sytuację. Jak się zachować w takim przypadku?
- tempo gry P90+30 + dodatkowo 30 min po 40 posunięciu
- deski ustawione blisko siebie
- przeciwnik wykonał posunięcie ale zamiast swojego zegara nacisnął zegar z deski obok
- jak według was powinni zachować się zawodnicy z obu desek
(miałem taki przypadek jako zawodnik ale na tempie P30+30 bez kontroli liczby posunięć - po prostu aby nie robić zamieszania ustawiłem mój zegar na prawidłową pozycję)
Kaczmar
 
Posty: 390
Wiek: 46
Dołączył(a): 07 gru 2011, 23:36
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował : 228 razy
Otrzymał podziękowań: 301 razy
Ranking: 0
FICS: Kaczmar

Re: Zbiorcze pytania

Postprzez kolokwium » 20 lut 2019, 15:44

Zatrzymać zegar i wezwać sędziego aby odjął posunięcie na zegarze.
Kiedyś grałem dla kategorii, teraz dla przyjemności; sędzia szachowy FA Tomasz Ptaszyński mój blog
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
kolokwium
Moderator
 
Posty: 9386
Wiek: 54
Dołączył(a): 04 wrz 2006, 23:11
Lokalizacja: www.ChessArbiter.org
Podziękował : 2221 razy
Otrzymał podziękowań: 2360 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: tpp
FICS: tepepe

Re: Zbiorcze pytania

Postprzez jasne » 21 lut 2019, 11:24

Kaczmar napisał(a):Najlepszym rozwiązaniem jest wykonać swój ruch i nacisnąć zegar (nie ważne, że nic to nie da bo zegar już jest naciśnięty). Tak naprawdę odezwanie się do zawodnika i przypomnienie o zegarze to złamanie przepisów.


1. czy na pewno ? mam wątpliwości czytając przepis:

z 6.2.2.2 Zawodnik, po wykonaniu swojego posunięcia, musi mieć możliwość naciśnięcia dźwigni zegara i jego przełączenia, nawet jeśli przeciwnik wykonał następne posunięcie. Okres upływający pomiędzy wykonaniem posunięcia na szachownicy i naciśnięciem dźwigni zegara jest integralną częścią czasu będącego w dyspozycji zawodnika na wykonanie posunięcia.zakończenie swego ruchu przed nacisnieciem zegara przez przeciwnika jest nieprawidłowym posunięciem.

2. ponadto jak postąpić jeśli wykonałbym nieprawidłowe posunięcie a przeciwnik nie czekając na zakończenie ruchu i naciśniecie zegara, szybko wykona swój ruch i klepnie w zegar ( oczywiście nie przełączając go bowiem nadal nie zakończyłem ruchu i ciągle płynie mój czas ) składac reklamację nieprawidłowego ? pytanie mam prawo do korekty bo przecież nie zakończyłem posunięcia a rywal na moim integralnym czasie wykonał swoje i stuknął we wciąż odejmujacy mi czas zegar ? i pozostaje pytanie jak to udowodnić sedziemu ( JESLI PARTIA PRZEBIEGA BEZ ZAPISU)
"kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem
nieważne jak dobrze zagrasz - gołąb i tak poprzewraca figury, narobi na szachownicę i jeszcze będzie dumny z wygranej "
demotywatory.pl
Avatar użytkownika
jasne
 
Posty: 773
Dołączył(a): 06 mar 2011, 14:21
Lokalizacja: Podkarpackie
Podziękował : 100 razy
Otrzymał podziękowań: 306 razy
Ranking: 2000
kurnik.pl: piwojasne

Re: Zbiorcze pytania

Postprzez kolokwium » 21 lut 2019, 11:57

  1. jasne napisał(a):1. czy na pewno ? mam wątpliwości czytając przepis:

    z 6.2.2.2 Zawodnik, po wykonaniu swojego posunięcia, musi mieć możliwość naciśnięcia dźwigni zegara i jego przełączenia, nawet jeśli przeciwnik wykonał następne posunięcie. Okres upływający pomiędzy wykonaniem posunięcia na szachownicy i naciśnięciem dźwigni zegara jest integralną częścią czasu będącego w dyspozycji zawodnika na wykonanie posunięcia.zakończenie swego ruchu przed nacisnieciem zegara przez przeciwnika jest nieprawidłowym posunięciem.

    To jest przepis, a to jest interpretacja przepisu przez kolegę jasne.
    Włożenie interpretacji w akapit z przepisem może być mylące dla nieznających.

    Przepis punkt wcześniej
    6.2.1. W trakcie partii każdy zawodnik po wykonaniu posunięcia na szachownicy powinien zatrzymać swój zegar i uruchomić zegar przeciwnika (powszechnie mówi się, że powinien nacisnąć zegar).
    To „kończy” posunięcie. Posunięcie jest również uważane za zakończone, gdy:
      6.2.1.1. kończy partię ze skutkiem natychmiastowym (patrz art. 5.1.1, 5.2.1, 5.2.2, 9.6.1, 9.6.2),
      6.2.1.2. zawodnik wykonał następne posunięcie, w sytuacji, gdy jego poprzednie posunięcie nie zostało zakończone.
  2. jasne napisał(a):2. ponadto jak postąpić jeśli wykonałbym nieprawidłowe posunięcie a przeciwnik nie czekając na zakończenie ruchu i naciśniecie zegara, szybko wykona swój ruch i klepnie w zegar ( oczywiście nie przełączając go bowiem nadal nie zakończyłem ruchu i ciągle płynie mój czas ) składac reklamację nieprawidłowego ? pytanie mam prawo do korekty bo przecież nie zakończyłem posunięcia a rywal na moim integralnym czasie wykonał swoje i stuknął we wciąż odejmujacy mi czas zegar ? i pozostaje pytanie jak to udowodnić sedziemu ( JESLI PARTIA PRZEBIEGA BEZ ZAPISU)

    Zawodnik zawsze ma prawo do korekty swojego nieprawidłowego posunięcia przed naciśnięciem przez siebie zegara jeżeli nie narusza to przepisów. Dlatego w takich przypadkach należy wezwać sędziego, który dokona odpowiedniej korekty na zegarach i ewentualnie ukarze przeciwnika za wykonanie posunięcia w nielegalnej pozycji lub/i po nieprawidłowym posunięciu nie pozwalając na korektę przeciwnikowi).
    Jak to udowodnić? Tak jak zawsze gdy nie jest prowadzony zapis a coś się reklamuje.
Kiedyś grałem dla kategorii, teraz dla przyjemności; sędzia szachowy FA Tomasz Ptaszyński mój blog
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
kolokwium
Moderator
 
Posty: 9386
Wiek: 54
Dołączył(a): 04 wrz 2006, 23:11
Lokalizacja: www.ChessArbiter.org
Podziękował : 2221 razy
Otrzymał podziękowań: 2360 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: tpp
FICS: tepepe

Poprzednia strona

Powrót do Zasady, regulaminy, przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości



REKLAMA

Gdy masz problemy z matma czasami najlepszym rozwiazaniem sa Korepetycje z Matematyki
Zadania Szachowe