Zbiorcze pytania

Moderator: kolokwium

Re: Zbiorcze pytania

Postprzez regis88 » 20 mar 2017, 22:19

W turnieju białe miały 2 gońce i piony, czarne miały wieże i piona.
Białe: 1 sekunda, Czarne: 9 sekund. Białe dały szacha, a czarne wzięły do ręki wieże, którą nie mogły się zasłonić. W pośpiechu czarne postawiły wieże na to samo pole czyli nie wykonały ruchu i przełączyły zegar. Czarne zareklamowały przekroczenie czasu a białe nieprawidłowy ruch. Czy sędzia słusznie przyznał wygraną białym?
regis88
 
Posty: 17
Dołączył(a): 20 lis 2016, 23:59
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Ranking: 2097

Re: Zbiorcze pytania

Postprzez kolokwium » 20 mar 2017, 22:46

Według mnie - tak. Ruch "dreptanie w miejscu" można uznać za nieprawidłowy bo niezgodny z art. 3.1 - 3.9 (czyli zgodny z 3.10.a).
Kiedyś grałem dla kategorii, teraz dla przyjemności; sędzia szachowy FA Tomasz Ptaszyński mój blog
Obrazek
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
kolokwium
Moderator
 
Posty: 8684
Wiek: 52
Dołączył(a): 04 wrz 2006, 22:11
Lokalizacja: www.ChessArbiter.org
Podziękował : 1775 razy
Otrzymał podziękowań: 2002 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: tpp
FICS: tepepe

Poprzednia strona

Powrót do Zasady, regulaminy, przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości



REKLAMA

Gdy masz problemy z matma czasami najlepszym rozwiazaniem sa Korepetycje z Matematyki
Zadania Szachowe