Polskie sklepy szachowe

Moderator: redjok

Polskie sklepy szachowe

Postprzez redjok » 07 cze 2016, 18:12

Mamy kilka działających na naszym rynku sklepów szachowych. Z większością miałem już kontakt ale na wyróżnienie zasługuje obsługa ze sklepu http://www.szachowo.pl SUNRISE Chess & Games

Świetny kontakt e-mailowy, telefoniczny oraz indywidualne podejście do klienta!


Kupiłem mojej 7 letniej córce szachownicę http://www.szachowo.pl/deska-nr-6-z-opi ... p-112.html powiedziała "to był najlepszy prezent na dzień dziecka jaki dostałam"
Myślę, że edukacja szachowa idzie we właściwym kierunku ;)


Obrazek

Bardzo jestem zadowolony z zakupów w tym sklepie więc chciałem się podzielić wrażeniami z koleżankami i kolegami szachistami.
Polecam!
Avatar użytkownika
redjok
Administrator
 
Posty: 3829
Wiek: 38
Dołączył(a): 09 wrz 2006, 16:52
Lokalizacja: Przeworsk
Podziękował : 410 razy
Otrzymał podziękowań: 488 razy
Ranking: 1800
kurnik.pl: redjok
FICS: redjok

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez hajdzik » 07 cze 2016, 19:02

Ja również mogę polecić ten sklep.
Zakupiłem co nieco do mojego stowarzyszenia PIONEK RADZIONKÓW

dobre zniżki cenowe
szybki kontakt
pomoc w doborze
szybka dostawa

Z tego co pamiętam, kilka osób z forum też było zadowolonymi klientami sklepu szachowo.pl
http://pionkiradzionkow.szachorum.pl/
Avatar użytkownika
hajdzik
 
Posty: 2902
Wiek: 40
Dołączył(a): 21 lis 2010, 23:13
Lokalizacja: Radzionków
Podziękował : 244 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy
Ranking: 1600
kurnik.pl: lg1702
FICS: hajdzik

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez chlebik » 07 cze 2016, 20:26

Ja tylko mogę potwierdzić.
You got big dreams. You want fame. Well, fame costs. And right here is where You start paying. With sweat. - Fame TV Series Intro
Mój dziennik: http://www.szachowe.pl/viewtopic.php?f=10&t=5118
Avatar użytkownika
chlebik
 
Posty: 389
Dołączył(a): 29 sty 2011, 14:39
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 49 razy
Otrzymał podziękowań: 299 razy
Ranking: 1800
FICS: chlebik

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez fiakier » 08 cze 2016, 08:05

Jeden (egoistyczny :-P ) minus. Pracują w takich godzinach, że nie mam jak podjechać chociaż mam ich można by rzec tuż za miedzą :D (przynajmniej dopóki górek czechowskich mi nie zabetonują i zagrodzą).
Dać małpie brzytwę...

killer ha sempre ragione!!
fiakier
 
Posty: 285
Dołączył(a): 03 mar 2010, 14:54
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy
Ranking: 0

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez krzysio » 08 cze 2016, 11:41

Skoro temat założony ... . Też kilka lat temu kupowałem u nich deskę i tu na forum chwaliłem ich za to samo, więc powtórzę - rewelacyjny kontakt z nimi. Cena i jakość deski którą u nich kupiłem co najmniej bardzo dobra.
krzysio
 
Posty: 1349
Dołączył(a): 30 sie 2012, 20:01
Lokalizacja: Lipnica Wielka/małopolskie
Podziękował : 326 razy
Otrzymał podziękowań: 1005 razy
Ranking: 0

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez hajdzik » 08 cze 2016, 17:40

to mój zakup u nich - w końcu dobry sprzęt szachowy :)
szachownica nr 6 - stautony 6 w kuferku i zegar DGT2010

Obrazek
http://pionkiradzionkow.szachorum.pl/
Avatar użytkownika
hajdzik
 
Posty: 2902
Wiek: 40
Dołączył(a): 21 lis 2010, 23:13
Lokalizacja: Radzionków
Podziękował : 244 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy
Ranking: 1600
kurnik.pl: lg1702
FICS: hajdzik

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez adse » 08 cze 2016, 18:08

No i latają pioneczki po tych wielgachnych polach. Z wieżami też nie lepiej. Deska powinna być 5,5 do tych figur.
adse
 
Posty: 1365
Dołączył(a): 13 gru 2009, 18:14
Podziękował : 61 razy
Otrzymał podziękowań: 401 razy

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez hajdzik » 08 cze 2016, 18:13

ja tam nie odczuwam dyskomfortu - plastiki na planszy tekturowej mam tak samo- nie przeszkadza
http://pionkiradzionkow.szachorum.pl/
Avatar użytkownika
hajdzik
 
Posty: 2902
Wiek: 40
Dołączył(a): 21 lis 2010, 23:13
Lokalizacja: Radzionków
Podziękował : 244 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy
Ranking: 1600
kurnik.pl: lg1702
FICS: hajdzik

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez kolokwium » 08 cze 2016, 18:14

Stolik wygląda jakby też z kompletu...
Kiedyś grałem dla kategorii, teraz dla przyjemności; sędzia szachowy FA Tomasz Ptaszyński mój blog
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
kolokwium
Moderator
 
Posty: 9074
Wiek: 53
Dołączył(a): 04 wrz 2006, 22:11
Lokalizacja: www.ChessArbiter.org
Podziękował : 2006 razy
Otrzymał podziękowań: 2151 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: tpp
FICS: tepepe

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez jarrasch » 21 cze 2016, 13:18

szachowo.pl / Sunrise ma faktycznie dobre podejście do klienta i ja również ich bardzo polecam.
Caissa miała w kontaktach ze mną potknięcia, ale to też dobry sklep.

Najgorszy sklep internetowy, z jakim miałem do czynienia (nie tylko w kategorii "szachy") to eurochess.de
Skusiła mnie darmowa wysyłka (w ramach Niemiec), a okazało się, że katalog sklepu jest nieaktualny, sklep miesiącami sprowadza brakujący towar, a ja nie mam ani towaru ani pieniędzy. Do tego na miale odpisują raczej "w drodze wyjątku" ...

Także Sunrise jak i Caissa to dobre sklepy :)
Avatar użytkownika
jarrasch
 
Posty: 74
Dołączył(a): 30 gru 2007, 21:27
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez Wojtek26 » 18 sie 2016, 19:53

Chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami z procesu zakupu / obsługi po-zakupowej szachownicy DGT i akcesoriów.

Wróciłem do szachów po dość długiej przerwie i postanowiłem poszukać komputera szachowego, z którym mógłbym toczyć boje w domowym zaciszu.
Zależało mi na tym, aby była to samodzielna jednostka, w miarę możliwości jak najmocniej odseparowana od laptopa / komputera. Granie z monitorem przed nosem jakoś nie do końca do mnie przemawia. Rozumiem zalety pracy z programem szachowym. Ja szukałem raczej "partnera" do wieczornej partii przy kieliszku nalewki, bez konieczności uruchamiana komputera, przed którym i tak spędzam kilka godzin w pracy.
Bardzo szybko zorientowałem się, że "w przyrodzie" sprzęt jakiego poszukuję praktycznie już nie występuje. Nikt (no, prawie, ale o tym za chwilę) nie produkuje już solidnego komputera, wykonanego w drewnie, z dużą szachownicą. Można kupić jedynie egzemplarze kilkunastoletnie, w cenie laptopa, z archaicznymi złączami, raczej w gorszym niż lepszym stanie. Dzisiaj produkuje się już tylko kilka zabawek, malutkich, plastikowych zabawek o średniej sile gry i zerowej możliwości wgrania czegokolwiek zewnętrznego.
Programy komputerowe całkowicie pochłonęły rynek i wyeliminowały z rynku komputery szachowe dedykowane.
Jest jeden wyjątek, Revelation II firmy DGT, który kupiłbym w ciemno, gdyby nie cena - zwyczajnie nie stać mnie na to cacko.
W tym roku w końcu zdecydowałem się na zakup szachownicy DGT. Bezpośrednim motywem było zapoznanie się z projektem Picochess, dzięki któremu mam zestaw idealny: piękną, drewnianą, pełnowymiarową szachownicę, komputer wielkości połowy paczki papierosów, co najważniejsze bez żadnego monitora i zegar szachowy, na wyświetlaczy którego w niemęczący sposób widzę ruchy komputera... ideał!

Wracając do zakupu: obejrzałem kilka ofert, głównie na Allegro, ale niespecjalnie lubię kupować tam elektronikę, znalazłem zatem stacjonarny sklep, Sunrise Chess & Games, znany też jako "szachowo.pl".
Chciałbym wszystkim bardzo gorąco polecić ten sklep, zarówno zakup jak i pomoc w problemach (o czym za chwilę) na najwyższym, europejskim poziomie.
Ludzie tam pracujący są zwyczajnie po ludzku mili, mogłem bez uczucia zażenowania porozmawiać o rabacie, Pan Piotr, który mnie obsługiwał doradził mi w każdej kwestii, wielokrotnie kontaktował się ze mną mailowo i telefonicznie w trakcie zamówienia. W końcu zamówiłem szachownicę USB, bierki Timeless, zegar DGT 3000 oraz dedykowaną torbę na sprzęt. Bez kłopotu udało się podzielić zamówienie na dwie części, bo na torbę czekaliśmy dłużej. Nie poniosłem przy tym dodatkowych kosztów wysyłki.
Paczka przyszła zapakowana wzorcowo, po zakupie jeszcze miałem kontakt, w celu upewnienia się, że wszystko OK.
Rewelacja - aż chce się wracać (no i za kilka dni wróciłem aby zakupić małą szachownicę "tradycyjną" na wyjazdy i kilka książek :-) ).

Na tym nie koniec historii.
Mówią, że solidnych partnerów poznaje się, gdy pojawiają się kłopoty, i ja się z tym w 100% zgadzam.
Wczoraj okazało się, że z niewiadomej przyczyny jedno z pól szachownicy przestaje rozpoznawać niektóre figury.
Próbowałem wszystkiego, co mogłem samodzielnie sprawdzić - nic nie wskórałem, RabbitConnect (aplikacja ze sterownikiem szachownicy) potwierdził, ze szachownica na tym polu nie widzi prawidłowo figur.
Zmartwiłem się, bo sprzęt nie kosztuje mało, strasznie polubiłem tę "zabawkę" no i akurat mam urlop, gdzie w końcu miałem apetyt na długie wieczory sam - na - sam z szachami. A tu klops.
Sprawdziłem na stronie producenta, firmy DGT, czy mają w Polsce serwis.
Na stronie jest wymieniona polska firma, Lukachess - w roli serwisu na Polskę.
Zadzwoniłem zatem do tej firmy, rozmawiałem zdaje się z właścicielem i przyznam, że w trakcie tej rozmowy.... zdębiałem.
Ale po kolei.
Pan z firmy Lukachess, który odebrał telefon, po tym jak upewniłem się, że prowadzą serwis dla DGT wysłuchał jaki mam problem, praktycznie od początku rozmowy zaczął sugerować, że NA PEWNO szachownica musiała być uderzona, rzucona itp, co spowodowało awarię - generalnie sugestia była taka, że to moja wina. Na nic zdały się moje słowa, że obnoszę się ze sprzętem jak z jajkiem, że mam dedykowaną torbę, że znam wartość sprzętu itp.

To wszystko, to jeszcze nic. Ton rozmowy zmienił się diametralnie po tym, jak powiedziałem panu z Lukachess, że sprzęt kupiłem w firmie Sunrise.
Nie jestem w stanie już w 100% przytoczyć cytatu, ale sens wypowiedzi był mniej więcej taki "jak pan kupił coś TANIEJ od normalnej ceny, to trzeba się było z tym liczyć, że jest coś - za - coś i że nie będzie serwisu" Dalej wyłożył mi tezę, że "są w Polsce firmy, sprzedające po zaniżonej cenie, i on NIE BĘDZIE za darmo obsługiwał takich ludzi - w domyśle "cwaniaczków" - którzy zaoszczędzili parę groszy, zamiast kupić po NORMALNEJ cenie w jego sklepie, gdzie mieli by zagwarantowany serwis.

Powiedziałem panu z Lukachess, że nie znam się na tych zawiłościach, kupiłem w legalnym sklepie sprzęt, mam paragon, gwarancję, na stronie producenta firma tego pana widnieje jako serwis na Polskę, dlatego pozwoliłem sobie zadzwonić. W tym momencie powróciła jak mantra kwestia, że na pewno sam uszkodziłem szachownicę i żebym teraz "dzwonił sobie do Sunrise, skoro u nich kupiłem po zaniżonej cenie", a u niego, w serwisie "oficjalnym" mogę mieć co najwyżej naprawy płatne.
Przyznam - zatkało mnie.

Zadzwoniłem zatem do Sunrise z pytaniem, czy rzeczywiście nie mam już praw do serwisu, bo miałem bardzo nieprzyjemną rozmowę z serwisantem wymienionym na stronie DGT i trochę się obawiam, czy nie straciłem blisko 2 000 zł na sprzęt, którego sam nie naprawię a stał się praktycznie nieużywalny.
Dostałem od razu zapewnienie, żebym nie martwił się, żebym tylko opisał mailowo problem a oni zajmą się tym.
Opisałem, załączyłem zdjęcia - na drugi dzień dostałem z samego rana kopię korespondencji pomiędzy Sunrise a centralą DGT w Holandii, zarówno Sunrise jak i DGT zajęli się moim problemem, kilka godzin później miałem już telefon z Sunrise i zapewnienie, że wymienią mi szachownicę na nową. Rewelacja!
Szczerze polecam, łatwo jest oceniać firmę przy zakupie, bo sprzedać chce każdy, ale niuanse wychodzą dopiero, gdy są problemy.
Sunrise zachował się wręcz modelowo, tak chciałbym być obsłużony w każdej sprawie, co w naszym systemie prawnym i kulturze w obrocie handlowym jest niestety rzadkie.

Niestety odradzam sklep Lukachess - rozumiem, że nie jestem ich klientem, ale potraktowanie dzwoniącego z problemem człowieka jak uciążliwego petenta, sugerowanie, że sam uszkodził sprzęt i odwrócenie się do klienta plecami, ponieważ "kupił gdzie indziej" nie przystoi firmie, którą producent sprzętu wymienia na swojej WWW jako oficjalnego serwisanta na Polskę. Tak się nie utrzymuje dobrych relacji handlowych.

Wojtek.
Wojtek26
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 kwi 2016, 21:54
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Ranking: 1578

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez hajdzik » 19 sie 2016, 18:55

kolego Wojtek26.
Jeśli fima LUKAchess - jest autoryzowanym serwisem w Polsce - to nie do przyjęcia jest zachowanie takiego serwisu.
Więc jeśli jeszcze masz troszkę sił - to polecałbym kontakt mailowy z firmą LUKA.
Napisać jeszcze raz co się stało, że masz paragon, że kupiłeś go w Sunrise itp. - i zapytać czy są autoryzowanym serwisem w Polsce i czy naprawią twój sprzęt.
Odpowiedź na pewno będzie odmowna, tak jak w przypadku rozmowy telefonicznej.

Odpowiedź wyślij do sklepu Sunrise, a oni prześlą do centrali w holandi.
Myślę, że takich przypadków było więcej i trzeba by sprowadzić na ziemię firmę LukasChess
http://pionkiradzionkow.szachorum.pl/
Avatar użytkownika
hajdzik
 
Posty: 2902
Wiek: 40
Dołączył(a): 21 lis 2010, 23:13
Lokalizacja: Radzionków
Podziękował : 244 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy
Ranking: 1600
kurnik.pl: lg1702
FICS: hajdzik

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez Wojtek26 » 21 sie 2016, 20:16

Dziękuję za odniesienie się do mojego wpisu. Na razie czekam na kontakt od Sunrise, myślę, że w tym tygodniu nastąpi wymiana sprzętu na nowy. Pomysł z mailowym zapytaniem jest dobry. Trochę martwi brak serwisu w Polsce, to co oferuje LUKAchess bardziej odstrasza od zakupu sprzętu firmy DGT, niż zachęca do niego. Dam znać na Forum, jaki ciąg dalszy miała ta sprawa. Pozdrawiam.
Wojtek26
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 kwi 2016, 21:54
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Ranking: 1578

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez hajdzik » 21 sie 2016, 21:37

myślę, że jakiś mail do centrali DGT powinien być, choćby informacyjnie
http://pionkiradzionkow.szachorum.pl/
Avatar użytkownika
hajdzik
 
Posty: 2902
Wiek: 40
Dołączył(a): 21 lis 2010, 23:13
Lokalizacja: Radzionków
Podziękował : 244 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy
Ranking: 1600
kurnik.pl: lg1702
FICS: hajdzik

Re: Polskie sklepy szachowe

Postprzez Wojtek26 » 31 sie 2016, 12:04

Obiecałem napisać jak sprawa się skończyła: obyło się bez wymiany i bez wysyłki deski do Holandii w celu naprawy.
Naprawiłem szachownicę "samodzielnie" poprzez ponowne wgranie zawartości pamięci szachownicy, przywraca to niejako do stanu fabrycznego. Coś a'la ponowne flashowanie pamięci.
Mam nadzieję, że to koniec problemów z deską.
Generalnie do końca Sunrise pomogło mi w kontakcie z producentem, sprawa zakończyła się pomyślnie i - co nie bez znaczenia - bez dodatkowych kosztów z mojej strony.

Szkoda, że oficjalnie wymieniony serwis, czyli Lukachess, nie dał nawet cienia wskazówki ani też "nadziei", że można to rozwiązać w sumie w dość łatwy sposób. Takie podejście "płać za wszystko, pomimo tego że masz nową 3-miesięczną deskę na gwarancji, bo na pewno sam ją zepsułeś" odpycha, napiszę do DGT (skądinąd bardzo sympatyczna firma i ludzie bezpośredni i konkretni w kontakcie) swoją opinię i odczucia co do serwisu w PL.
Wojtek26
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 kwi 2016, 21:54
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Ranking: 1578

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość



REKLAMA

Gdy masz problemy z matma czasami najlepszym rozwiazaniem sa Korepetycje z Matematyki
Zadania Szachowe
cron