Regulamin SzLM

Regulamin Szachowej Ligi Mistrzów
autorzy: redjok i kolokwium
autorzy: redjok i kolokwium
I Zapisy uczestników
- Zgłoszenia w temacie "Zapisy do ... SzLM" na forum w terminie zgodnym z terminarzem
II Tematy na forum w dziale Szachowa Liga Mistrzów:
- Regulamin
- Zapisy do ...
- Zapisy partii ...
- Sprawy dotyczące ...
- GRUPY - PARY - WYNIKI ...
- Umawianie się na mecze ...
- system rozgrywek
- cykl dwumiesięczny:
- grupy (eliminacje) w miesiącach nieparzystych (I, III, V, IX, XI)
- finał metodą pucharową w miesiącach parzystych (II, IV, VI, X, XII)
Turniej pocieszenia - przerwa wakacyjna
- Miejsce gry
- uczestnicy rozgrywają mecze na stronie http://www.kurnik.pl
- pokój wipsowo - link bezpośredni http://ko.kurnik.pl/?ch=wipsowo
- Mecze rozgrywane są tylko na zgłoszonym nicku z "kurnika", granie innym nickiem skutkuje walkowerem
- Na rozegranie meczu zawodnicy mają:
- miesiąc w czasie trwania fazy grupowej
- 7 dni w fazie pucharowej
- Tempo gry - 10 minut i 10 sekund na każdym etapie rozgrywek (oprócz dogrywki)
IV Terminarz
- rozpoczęcie zapisów - około 10 dni przed końcem miesiąca parzystego (II, IV, VIII, X, XII)
- koniec zapisów - koniec miesiąca parzystego (II, IV, VIII, X, XII)
- podział na grupy - 1. dzień miesiąca nieparzystego (I, III, V, IX, XI)
- oficjalny start rozgrywek - 2. dzień miesiąca nieparzystego (I, III, V, IX, XI)
- pierwsze podanie propozycji terminów gry - do 7. dnia miesiąca nieparzystego (I, III, V, IX, XI)
- uzgodnienie terminów - do 14. dnia miesiąca nieparzystego (I, III, V, IX, XI)
- koniec rozgrywek grupowych - ostatni dzień miesiąca nieparzystego (I, III, V, IX, XI)
- początek rozgrywek pucharowych - 1. dzień miesiąca parzystego (II, IV, VI, X, XII)
- koniec rozgrywek pucharowych - ostatni dzień miesiąca parzystego (II, IV, VI, X, XII)
V Zasady ustalania terminu meczu
- Rozmowy o terminach tylko w temacie "Umawianie się na mecze ... SzLM"
- Rozmowy poza forum są dozwolone ale jest to kanał nieoficjalny i w przypadku konfliktów nie będzie uwzględniony
- Obie strony powinny potwierdzić uzgodniony termin we wspomnianym temacie o umawianiu się, w przypadku niepotwierdzenia, nie będą przyjmowane reklamacje odnośnie walkowera (mecz nie był umówiony).
- Posty nie związane z umawianiem się na mecz będą z tego tematu kasowane
- Po kojarzeniach należy podać kilka terminów na rozegranie meczu (propozycje te, będą również uwzględnione w razie konfliktów co do terminów umawiania się)
- przynajmniej 3 propozycje
- przynajmniej 2 różne dni
- mogą być widełki czasowe (np. mogę grać od 18:00 do 20:00 każdego dnia weekendu)
- Ustalenie terminów oraz ich zatwierdzanie odbywa się zgodnie z terminarzem podanym w paragrafie IV.
- W przypadku gdy przeciwnik wcześniej poda pasujący termin, można nie podawać swoich lecz napisać że dany termin pasuje i zaznaczyć/napisać o tym fakcie z cytatembiały napisał(a):
zgodazielony napisał(a):mecz II rundy proponuję 10.10.2010 o 18:18 - Zmiany tak uzgodnionego terminu mogą być tylko po wyjaśnieniach w temacie "Sprawy dotyczące ... SzLM" i po akceptacji przeciwnika należy znowu rozpocząć rozmowy w temacie "Umawianie się na mecze ... SzLM grupa ..."; jednak termin nie może przekroczyć końca fazy rozgrywek
- Przeciwnik nie ma obowiązku zgadzać się na nowy termin (nowe rozmowy)
- W przypadku braku porozumienia odnośnie terminu, to nie wcześniej niż 14 dni (w pucharze 3 dni) ale nie później niż na 30 godzin przed końcem fazy rozgrywek (w fazie grupowej - koniec miesiąca) na wniosek zawodnika napisany w temacie Umawianie się na mecze ... grupa, organizator wybierze termin jak najbardziej pasujący, mając na uwadze podawane wcześniej terminy przez uczestników, dlatego należy aktualizować kiedy kto może grać.
- Termin podany przez organizatora nie może być zmieniony
- Bez wniosku zawodnika po zakończeniu fazy rozgrywek przyznawane są obustronne walkowery
- Jeżeli uzgodniony jest jeden termin, a zawodnicy chcą dzielić mecz, to następny termin należy podać na forum i termin nie może przekroczyć końca fazy rozgrywek
VI System rozgrywek
- Mecz
- Zawodnik wskazany w kojarzeniu jako pierwszy rozpoczyna grę kolorem białym i jest zobowiązany do założenia stołu (przeciwnik może założyć stół) i na nim spoczywa obowiązek zachowania prawidłowych parametrów stołu pod groźbą walkoweru
- Ustawienia stołu:
- publiczny bez progu rankingowego,
- rodzaj gry - rankingowa
- postawić "v" przy zakazie cofania
- Partie rozgrywa się w jednym ciągu z ewentualną przerwą do 2-3 minut z zastrzeżeniem punktu V.13. (dzielenie meczu)
- Gra się kolorami naprzemiennie
- Faza grupowa
- Zawodnicy zostaną podzieleni na grupy w drodze losowania.
- Losowanie przeprowadza organizator w oparciu o metodę "koszyków" z wykorzystaniem kryteriów:
- podium ostatniej edycji SzLM (pierwsza czwórka)
- ranking forumowy
- kolejność zgłoszeń - Jeżeli liczba zawodników nie pozwoli utworzyć dwóch, czterech lub ośmiu grup czteroosobowych, zastrzega się możliwość powiększenia lub zmniejszania ilości zawodników w grupach - decyzja organizatora.
- W fazie grupowej zawodnicy rozgrywają mecz składający się z 2 partii (1 białymi i 1 czarnymi) bez dogrywki
- czas na grę - 10 minut
- czas dodawany - 10 sekund
- Zawodnicy, którzy zajmą pierwsze i drugie miejsce w grupie awansują do fazy pucharowej.
- Dopuszcza się możliwość awansu do czterech zawodników z grupy w przypadku grup sześcioosobowych i większych - decyzja organizatora przy ustalaniu grup
- Zawodnik który oddał walkower nie ma prawa awansu do fazy pucharowej
- Punktacja
- duże punkty (meczowe)
- +3 – gdy zwycięstwo
- +2 gdy walkower zdobyty (+)
- +1 gdy remis
- 0 gdy przegrana
- -1 gdy walkower oddany (-)
- małe punkty (za każdą partię)
- +1 gdy wygrana
- +½ gdy remis
- 0 gdy przegrana
- -1 gdy walkower oddany (-)
- duże punkty (meczowe)
- O kolejności miejsc w grupie decydują
- punkty duże
- punkty małe
- wyniki bezpośrednich meczy zainteresowanych
- wyniki bezpośrednich partii zainteresowanych
- większa liczba wygranych meczy
- większa liczba wygranych partii
- Berger
- odrzucenie (nie branie pod uwagę) ostatniego (i kolejnego) zawodnika
- awans zawodnika o wyższym rankingu forumowym forum szachowe.pl w chwili rozpoczęcia rozgrywek (przed turniejem)
- losowanie - przeprowadza organizator
- Faza pucharowa
- W fazie pucharowej zawodnicy rozgrywają mecz składający się z 4 partii (2 białymi i 2 czarnymi)
- czas na grę - 10 minut
- czas dodawany - 10 sekund
- W fazie pucharowej w przypadku wyniku remisowego meczu rozgrywa się dogrywkę (rozpoczyna się od razu lub po krótkiej 2-3 minutowej przerwie)
- Dogrywka składa się z 3 partii
- czas na grę - 5 minut
- czas dodawany - 5 sekund
- Zawodnik, który w pierwszej partii ma białe, aby wygrał mecz musi mieć przynajmniej 2 punkty w dogrywce (wygrać ją)
- Zawodnik, który w pierwszej partii ma czarne, aby wygrał mecz musi mieć przynajmniej 1,5 punktu w dogrywce (zremisować ją)
- W fazie pucharowej zawodnicy rozgrywają mecz składający się z 4 partii (2 białymi i 2 czarnymi)
- Faza pucharowa przeprowadzona zostaje w oparciu o poniższe schematy
- Kod: Zaznacz cały
16 finalistów
grupy A, B, C, D
I runda II runda III runda IV runda [FINAŁ]
1. A1-B4 (1) 1.-8. a (1)-(4) finał - zwycięzcy (a) i (b)
2. B1-C4 (2) 2.-7. b (2)-(3) o 3m - przegrani (a) i (b)
3. C1-D4 (3) 3.-6.
4. D1-A4 (4) 4.-5.
5. B2-C3
6. A2-B3
7. D2-A3
8. C2-D3
16 finalistów
grupy A, B, C, D, E, F, G, H
I runda II runda III runda IV runda [FINAŁ]
1. A1-H2 (1) 1.-8. a (1)-(4) finał - zwycięzcy (a) i (b)
2. B1-G2 (2) 2.-7. b (2)-(3) o 3m - przegrani (a) i (b)
3. C1-F2 (3) 3.-6.
4. D1-E2 (4) 4.-5.
5. F1-C2
6. E1-D2
7. H1-A2
8. G1-B2
8 finalistów
grupy A, B, C, D
I runda II runda III runda [FINAŁ]
1. A1-D2 (1) 1. - 4. finał - zwycięzcy (1) i (2)
2. B1-C2 (2) 2. - 3. o 3m - przegrani (1) i (2)
3. D1-A2
4. C1-B2
8 finalistów
grupy A, B
I runda II runda III runda [FINAŁ]
1. A1-B4 (1) 1-4 finał - zwycięzcy (1) i (2)
2. A2-B3 (2) 2-3 o 3m - przegrani (1) i (2)
3. A3-B1
4. A4-B2
4 finalistów
grupy A, B
I runda II runda [FINAŁ]
1. A1-B2 finał - zwycięzcy (1) i (2)
2. B1-A2 o 3m - przegrani (1) i (2)
- Turniej pocieszenia
- Zawodnicy, którzy nie uzyskali awansu do fazy pucharowej mogą rozegrać turniej pocieszenia
- Organizatorem turnieju jest organizator lub osoba wyznaczona przez organizatora
- Termin i system rozgrywek (zależy od ilości uczestników) meczu/turnieju zostanie podany w temacie: "Turniej pocieszenia ... SzLM" nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem meczu/turnieju.
- Tempo gry 10'+10"
- Turniej musi się zakończyć dzień przed ostatnim dniem miesiąca parzystego.
VII Dyscyplina (prawa i obowiązki)
- Niedotrzymanie terminów o umawianiu się powoduje (punkty IV.5 i IV.6) powoduje wycofanie z turnieju z zaliczeniem rozegranych już partii.
- Jeśli jeden z graczy nie stawi się na umówiony pojedynek, zostaje przyznany walkower (należy udowodnić umówienie się (umawiamy się na forum!) i niestawienie przeciwnika - zrzuty ekranu i zamieszczenie na forum w temacie "Sprawy dotyczące ... SzLM". Wygrana walkowerem meczowym daje maksymalną ilość punktów (dużych i małych)
- Ucieczka z meczu/partii powoduje walkower w partii/meczu
- Powrót do gry w przypadku kłopotów technicznych zgodnie z regulaminem serwera http://www.kurnik.pl
- Zapisy partii (wyniki):
- zapisy partii w formacie PGN zwycięzca (lub zawodnik grający białymi w przypadku remisu w fazie grupowej) ma obowiązek umieścić na forum http://www.szachowe.pl w temacie "Zapisy partii ... SzLM" do godziny 23:59 następnego dnia po rozegraniu partii, ale nie później niż do końca miesiąca; niezamieszczenie wyniku skutkuje zapisaniem wyniku meczu jako przegrana białego i remis czarnego.
- Zamieszczenie zapisów partii (wyników) przez pokonanego (lub zawodnika grającego czarnymi w przypadku remisu w fazie grupowej) zwalnia zwycięzcę (lub zawodnika grającego białymi w przypadku remisu w fazie grupowej) z powyższego obowiązku.
- W czasie rozgrywania partii obowiązuje kategoryczny zakaz korzystania z programów szachowych przez grających w meczu.
- Osoby które nie podały swoich terminów ani razu, mogą mieć pauzę na następną edycję.
- Dyrektorium może nie dopuścić do rozgrywek forumowicza, jeżeli ma podejrzenie, że może on nie wywiązywać się z obowiązków spoczywających na uczestnika turnieju, jak również mogącego sprawiać duże kłopoty innym uczestnikom.
VIII Dyrektorium
- Organizator
kolokwium - odpowiada za- sprawne przeprowadzenie rozgrywek,
- przestrzeganie regulaminu przez uczestników,
- sędziuje rozgrywki,
- rozwiązuje wszelkie problemy przewidziane i nieprzewidziane regulaminem
kontakt:
gadu-gadu 7501197
- Zastępca organizatora
redjok - odpowiada za- prowadzenie rozgrywek w przypadku nieobecności organizatora
kontakt:
gadu-gadu: 6399692
- prowadzenie rozgrywek w przypadku nieobecności organizatora