Jakie książki szachowe są przez was polecane?

Moderator: redjok

Jakie książki szachowe są przez was polecane?

Postprzez Firewind » 12 gru 2016, 13:30

Witam

Jestem szachistą amatorem, nie gram w żadnym klubie, traktuję szachy całkowicie hobbystycznie, ale chciałbym podnieść swoje szachowe umiejętności tak dla samego siebie. W związku z tym, chciałbym zakupić jakieś książki o tej tematyce, zarówno o debiutach, jak i grze środkowej, atakach itd. Posiadam jak na razie jedną książkę Vladimira Vukovica - "Sztuka ataku", bardzo ciekawa jednak nigdy jeszcze jej nie przeczytałem w całości, ze względu na brak czasu, a jak już zacząłem czytać to odrywały mnie inne czynności. Wobec tego chciałbym zakupić następujące pozycje:

"Mój system" Arona Nimzowitscha, jednak z tym jest problem. Na alledrogo jest dostępna, jednak legendarne wydawnictwo Marabut słynie z tragicznej jakości. Są wydania rosyjskojęzyczne, ale znam rosyjski słabo (jednak rosyjski jest łatwym językiem). Jedno z wydań rosyjskich mnie bardzo zaciekawiło, a mianowicie 3w1 tj. Mój system, Mój system w praktyce i Blokada, za 99 zł, i są wydania angielskojęzyczne praktycznie niedostępne w Polsce (wydanie QC kosztuje 22 funty brytyjskie + przesyłka) i z angielskim bym sobie poradził. Z drugiej strony pojawiło się wydanie z tego roku z wydawnictwa Penelopa, jednak na forum znalazłem zbyt mało informacji tutaj, by wyrobić sobie opinię. Czy ktoś mógłby coś więcej powiedzieć o "Moim systemie" z tego wydawnictwa?

Książki M. Szereszewskiego "Obrona francuska", "Obrona sycylijska", "Obrona Caro-Kann. Obrona Pirca". Ktoś miał z tymi książkami styczność?

Eduard Gufeld - "Obrona królewsko-indyjska" pytanie jak wyżej.

Korcznoj, Kalinin - "Przewodnik po obronie francuskiej", jw. (chociaż w teorii powinna być dobra ze względu że jednym z autorów jest Wiktor Korcznoj)

Książki Kotowa z tego co czytałem są polecane przez was.

"Mój system" to klasyka, ale co myślicie o pozostałych pozycjach? Jakie byłyby wasze propozycje?