Matura 2010

Moderator: kolokwium

Postprzez kspttw » 04 maja 2010, 19:31

demon_szybkosci napisał(a):Odnosnie innych lepiej sie nie bede wypowiadal, bo jeszcze wyjdzie, ze matematyka ma praktyczne zastosowanie... i dostane bana na ten temat :oops: :cry:


To są cały czas rachunki, i umówmy się banalne :) A ja się pytam o zastosowanie matematyki?
kspttw
 
Posty: 649
Dołączył(a): 11 cze 2009, 20:41
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Postprzez demon_szybkosci » 04 maja 2010, 19:50

kspttw napisał(a):A ja się pytam o zastosowanie matematyki?
W takim razie nie znam zadnego :shock: :oops:. Wiec po co uczyc matematyki jesli nie ma zastosowania? :mrgreen: :evil:
demon_szybkosci
 

Postprzez kspttw » 04 maja 2010, 20:04

demon_szybkosci napisał(a):W takim razie nie znam zadnego :shock: :oops: . Wiec po co uczyc matematyki jesli nie ma zastosowania? :mrgreen: :evil:


A po co się uczyć polskiego, biologii, geografii, historii?

Chociażby po to, żebyś mógł iść na studia. No i jednak jakąś ogólnie "higienę wiedzy" warto posiadać, by społeczeństwo nie było zupełnie zielone jak to ma miejsce w USA.

Po za tym są też rzeczy pośrednie. Matematyka powinna uczyć logiki, wyciągania wniosków oraz twórczego i abstrakcyjnego myślenia.
kspttw
 
Posty: 649
Dołączył(a): 11 cze 2009, 20:41
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Matura 2010

Postprzez rutra » 04 maja 2010, 22:39

mrozik napisał(a):Już za kilkadziesiąt godzin obowiązkowa matura z matematyki.
Co sądzicie o "powszechnym obowiązku" maturalnym?
Wiele osób sądzi, że matura z matmy jest zbędna.


A ja się cieszę, że jest obowiązkowa i jestem za tym aby wprowadzić szachy do szkół co również wiele osób uznaje za zbędne.

Gdy patrzyłem na zadania z matury podstawowej z matematyki, z tego materiału co już w liceum przerobiłem to wg mnie to jest banalnie proste. Nie wiem jednak jak uczą matematyki np. na humanistycznych profilach.
Avatar użytkownika
rutra
 
Posty: 6675
Wiek: 24
Dołączył(a): 14 maja 2009, 14:51
Lokalizacja: Leżajsk
Podziękował : 1608 razy
Otrzymał podziękowań: 1999 razy
Ranking: 1670

Postprzez Vujek1991 » 04 maja 2010, 22:44

To wszystko od samego nauczyciela. Np. u mnie w Zespole Szkół Technicznych są zarówno szkoły techniczne (np. technikum informatyczne) jak i humanistyczne (liceum, klasa z rozszerzeniem historii). I tu i tu można trafić na tego samego nauczyciela, i chociaż programy nauczania matematyki mogą być inne, to nauczyciel może i tu i tu przerabiać ten sam materiał.
Avatar użytkownika
Vujek1991
 
Posty: 792
Wiek: 27
Dołączył(a): 14 lip 2008, 23:56
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: vujek1991

Postprzez mrozik » 04 maja 2010, 22:49

kspttw napisał(a):Matematyka powinna uczyć logiki, wyciągania wniosków oraz twórczego i abstrakcyjnego myślenia.

Zupełnie jak szachy...

Jeśli chodzi o nauczycieli to myślę, że wielu z nich zbyt pochopnie daje promocje do następnych klas. Znam osoby, które chcą zdać maturę a mają problemy z dodawaniem liczb ujemnych, działaniami na ułamkach i nie potrafią rozwiązać układu równań!

Jak się znalazły w klasie maturalnej?

Wyobraźcie sobie, że jedna z moich uczennic w 1 klasie LO nie potrafiła pomnożyć 4*60...
mrozik
Administrator
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 03 gru 2006, 17:16
Lokalizacja: Rabka/Kowalewo
Podziękował : 89 razy
Otrzymał podziękowań: 261 razy
Ranking: 2040

Postprzez kspttw » 04 maja 2010, 22:54

Zupełnie jak szachy...


Pozwól, że się nie zgodzę :)

Wyobraźcie sobie, że jedna z moich uczennic w 1 klasie LO nie potrafiła pomnożyć 4*60...


A jedna z uczennic 3 gim, która miała oceny 4-5 nie potrafiła zrozumieć, dlaczego pole trójkąta prostokątnego jest równe ab/2. Gdy po 2 miesiącach zapamiętała ten wzór, to uważała że to bez znaczenia czy bierze przyprostokątne czy przeciwprostokątną. Przypadki mógłbym mnożyć.
kspttw
 
Posty: 649
Dołączył(a): 11 cze 2009, 20:41
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Postprzez mrozik » 04 maja 2010, 22:55

Vujek1991 napisał(a):I tu i tu można trafić na tego samego nauczyciela, i chociaż programy nauczania matematyki mogą być inne, to nauczyciel może i tu i tu przerabiać ten sam materiał.

Co to ma do rzeczy, ja powiem szczerze nie mam pojęcia co się robiło za moich czasów w liceach, uczył mnie Pawłowski, a w wieku 15 uczyłem się analizy matematycznej, ale jeśli weźmiecie maturę z dawnych lat i obecną... brak porównania.

Ale matura wymaga 30% wiedzy z podręczników. Porównajcie wymagania maturalne i spis treści podręczników....
na maturze nie ma funkcji logarytmicznej, wykładniczej, funkcje wymierne są tylko najprostsze, brak indukcji, prawdopodobieństwa całkowitego i warunkowego... i innych spraw
mrozik
Administrator
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 03 gru 2006, 17:16
Lokalizacja: Rabka/Kowalewo
Podziękował : 89 razy
Otrzymał podziękowań: 261 razy
Ranking: 2040

Postprzez mrozik » 04 maja 2010, 23:01

kspttw napisał(a):Pozwól, że się nie zgodzę :)

Ja widzę wiele związków, obecnie jestem bardziej matematykiem niż szachistom.
Ale to można wyjaśnić w innym temacie...
mrozik
Administrator
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 03 gru 2006, 17:16
Lokalizacja: Rabka/Kowalewo
Podziękował : 89 razy
Otrzymał podziękowań: 261 razy
Ranking: 2040

Postprzez kspttw » 04 maja 2010, 23:35

mrozik napisał(a):Ja widzę wiele związków, obecnie jestem bardziej matematykiem niż szachistom.


Ja czuję się zarówno matematykiem jak i szachistą :) choć w szachy gram już zupełnie amatorsko, a z matematyką wiążę swoją przyszłość. Inną sprawą jest to, że nie twierdzę, że mam rację. Po prostu uważam, że szachy to jest jednak coś innego.
kspttw
 
Posty: 649
Dołączył(a): 11 cze 2009, 20:41
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Postprzez rutra » 05 maja 2010, 09:46

kspttw napisał(a):
Zupełnie jak szachy...


Pozwól, że się nie zgodzę :)

Wyobraźcie sobie, że jedna z moich uczennic w 1 klasie LO nie potrafiła pomnożyć 4*60...


A jedna z uczennic 3 gim, która miała oceny 4-5 nie potrafiła zrozumieć, dlaczego pole trójkąta prostokątnego jest równe ab/2. Gdy po 2 miesiącach zapamiętała ten wzór, to uważała że to bez znaczenia czy bierze przyprostokątne czy przeciwprostokątną. Przypadki mógłbym mnożyć.


Ad. 1. Odośnie wpływu szachów na ludzki mózg, umiejętności logicznego i przestrzennego myślenia nie będę się wypowiadał, bo szkoda czasu się rozpisywać na 10 stron. Odsyłam do googli.

A masz pare linków z brzegu.

http://www.szachy.zyciegrajewa.pl/?str=15
http://www.marciu.republika.pl/edu/edu22.html
http://www.eioba.pl/a98260/szachy_przedmiotem_szkolnym

Ad. 2. Jak chodziłem do gimnazjum to pani nas pytała na matematyce tabliczki mnożenia i było trochę osób, które nie znały :D
Avatar użytkownika
rutra
 
Posty: 6675
Wiek: 24
Dołączył(a): 14 maja 2009, 14:51
Lokalizacja: Leżajsk
Podziękował : 1608 razy
Otrzymał podziękowań: 1999 razy
Ranking: 1670

Postprzez Vujek1991 » 05 maja 2010, 10:48

rutra napisał(a):Ad. 2. Jak chodziłem do gimnazjum to pani nas pytała na matematyce tabliczki mnożenia i było trochę osób, które nie znały :D


Po co znać, skoro można szybko policzyć? :P
Avatar użytkownika
Vujek1991
 
Posty: 792
Wiek: 27
Dołączył(a): 14 lip 2008, 23:56
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: vujek1991

Postprzez kspttw » 05 maja 2010, 16:02

rutra napisał(a):Ad. 1. Odośnie wpływu szachów na ludzki mózg, umiejętności logicznego i przestrzennego myślenia nie będę się wypowiadał, bo szkoda czasu się rozpisywać na 10 stron. Odsyłam do googli.


Ale jednak patrzenie na szachy i matematykę to jednak zupełnie co innego. W szachach wszystkie zasady są wyprowadzane intuicyjnie lub doświadczalnie. W matematyce wszystko ma dowody.
kspttw
 
Posty: 649
Dołączył(a): 11 cze 2009, 20:41
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Postprzez przemo » 05 maja 2010, 16:07

Już po maturze a tutaj arkusz podstawowy: http://slimak.onet.pl/_m/matury/egzamin ... yka_PP.pdf moim skromnym zdaniem zadania na poziomie gimnazjum, z całym szacunkiem ale te zadania to chyba jakieś jaja :/.
Avatar użytkownika
przemo
 
Posty: 223
Wiek: 30
Dołączył(a): 11 kwi 2010, 16:05
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ranking: 1500
kurnik.pl: wolnyrzuk

Postprzez Vujek1991 » 05 maja 2010, 16:23

Właśnie przejrzałem ten arkusz.

Kto będzie miał poniżej 90% ten jełop :P
Avatar użytkownika
Vujek1991
 
Posty: 792
Wiek: 27
Dołączył(a): 14 lip 2008, 23:56
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: vujek1991

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Matematyka i gry logiczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość



REKLAMA

Gdy masz problemy z matma czasami najlepszym rozwiazaniem sa Korepetycje z Matematyki
Zadania Szachowe