Jak rozpoznac program?

Moderator: redjok

Jak rozpoznac program?

Postprzez pyetrek » 25 lis 2006, 22:52

Proponuje nowy watek qurnickowo-programowy, sam miałem watpliwosci gdzie go wsadzić :-)
:arrow: Jak rozpoznac goscia na kurniku który gra programem?
Oczywiscie miganie nicka jest podstawowym dowodem (choc czasem ktos w czasie partii moze sobie Gadu- gadać) :mrgreen:
:arrow: Czy jest mozliwe przełaczanie sie miedzy programem a kurnikiem z pominieciem migania na jednym kompie? Mysle ,ze zdolny Polak potrafi :->
Jesli nie to zawsze mozna uzywac drugiego.
Pozostaje nam wiec ocena stylu gry goscia który jest naszym przeciwnikiem.
I tu czekam na opinie szanownych Państwa :idea: ;-)
Avatar użytkownika
pyetrek
 
Posty: 737
Dołączył(a): 15 paź 2006, 14:49
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Postprzez Klr! » 26 lis 2006, 00:13

Należy zapytać owego osobnika, czy gra programem :-) Programiści nie kryją się już i sami się przyznają... :lol: ;-)
Lepiej nie pisać nic, niż pisać nic...
Avatar użytkownika
Klr!
 
Posty: 657
Dołączył(a): 20 sie 2006, 22:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Postprzez pyetrek » 26 lis 2006, 00:15

Mozesz podac konkretne nicki?
Bo mi sie jescze zaden nie przyznał :?: :-) :-D :mrgreen:
Avatar użytkownika
pyetrek
 
Posty: 737
Dołączył(a): 15 paź 2006, 14:49
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Postprzez demon_szybkosci » 26 lis 2006, 00:35

:idea: Jak dla mnie prg wyczuwam po:
1. zbyt mocnych STALYCH ruchach (kazda faza gry tak samo pierunsko mocna!)
2. rownych odstepach czasu m/dzy ruchami.
3. miganiem po KAZDYM ruchu.
4. brakiem kontry oraz "zaduszaniu"
demon_szybkosci
 

Postprzez pyetrek » 26 lis 2006, 01:05

No własnie :idea:
dodałbym jeszcze to ,ze pozycja zadziwiajco prosto trzyma sie kupy nawet przy naszym zmasowanym ataku, brak elementarnych błedów i widoczna "zelazna logika"
Avatar użytkownika
pyetrek
 
Posty: 737
Dołączył(a): 15 paź 2006, 14:49
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Postprzez demon_szybkosci » 26 lis 2006, 15:33

:arrow: Wlasnie! Chyba jeszcze wazna cecha moze byc (w zaleznosci od sily i rodzaju prg) dynamika gry! Niektore piranie wydaja sie nie miec na celu nic innego jak ROZWALKOWAC biednego przeciwnika (cos ala Hydra vs. GM Adams!) :shock:
demon_szybkosci
 

Postprzez dejwi_14dziurek » 26 lis 2006, 17:35

1. Miganie nick'a nic nie znaczy :-) (gdzieś napotkałem już na demonstrację jak ominąć miganie nick'a, wystarcza odpowiedni skrypt, który "udaje" że okno z grą jest cały czas aktywne).
2. Charakterystyczna jest "żelazna defensywa". Programy raczej nie lubią "rzucać" się do ataku.
3. Receptą na duet program-człowiek jest grać proste, zamknięte pozycje w których program zużyje 2 minuty na tysiącu idiotycznych manewrów, a pozostały czas nie wystarczy juz operatorowi programu na "normalną" grę :mrgreen: (czy wspominałem, że granie na więcej niż 3 minuty jest niewskazane ;-) ?)
Avatar użytkownika
dejwi_14dziurek
 
Posty: 112
Dołączył(a): 09 wrz 2006, 11:22
Lokalizacja: /home
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Postprzez Klr! » 26 lis 2006, 18:01

dejwi_14dziurek napisał(a):3. Receptą na duet program-człowiek jest grać proste, zamknięte pozycje w których program zużyje 2 minuty na tysiącu idiotycznych manewrów, a pozostały czas nie wystarczy juz operatorowi programu na "normalną" grę :mrgreen: (czy wspominałem, że granie na więcej niż 3 minuty jest niewskazane ;-) ?)

Uważasz, że na 3min nie wyrabiają? Ustawiasz programowi czas na myślenie 1s i też sobie poradzi... :-|
Lepiej nie pisać nic, niż pisać nic...
Avatar użytkownika
Klr!
 
Posty: 657
Dołączył(a): 20 sie 2006, 22:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Postprzez Tomrejten » 26 lis 2006, 18:10

Miganie nicka jest jednak denerwujące. Niestety zdarza mi sie "mrugać" jak rozmawiam na gg. Nie wiem czy to nie jest nie fair. Bo mój przeciwnik wtedy mysli, ze gram programe, ze oszukuje...

Nie wiem jak to jest.

Pozdrawam
Tomrejten
 
Posty: 820
Dołączył(a): 07 sie 2006, 19:01
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ranking: 0

Postprzez pyetrek » 26 lis 2006, 18:33

dejwi_14dziurek napisał(a):Miganie nick'a nic nie znaczy :-) (gdzieś napotkałem już na demonstrację jak ominąć miganie nick'a, wystarcza odpowiedni skrypt, który "udaje" że okno z grą jest cały czas aktywne).

:arrow: własnie czesto mam wrażenie ze klient gra programem a nick mu nie mruga

dejwi_14dziurek napisał(a):Charakterystyczna jest "żelazna defensywa". Programy raczej nie lubią "rzucać" się do ataku.

:arrow: to zalezy jak go user ustawi, wiekszosc silników ma mozliwosc edycji mozna np. nastawic tryby :-P na spokojna gre pozycyjna ale mozna tez zrobic z programu piranie jak to subtelnie i z wyczuciem opisał demon :
demon_szybkosci napisał(a):Niektore piranie wydaja sie nie miec na celu nic innego jak ROZWALKOWAC biednego przeciwnika (cos ala Hydra vs. GM Adams!) :shock:
Avatar użytkownika
pyetrek
 
Posty: 737
Dołączył(a): 15 paź 2006, 14:49
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Postprzez dejwi_14dziurek » 26 lis 2006, 18:53

Klr! napisał(a):...Uważasz, że na 3min nie wyrabiają? Ustawiasz programowi czas na myślenie 1s i też sobie poradzi... :-|

Program, który myśli 1s/posunięcie jest do ogrania. Większość "lamerów" daje programowi 3 minuty na partię i potem nie nadąża z "przenoszeniem" posunięć, tracąc cenne sekundy. Przy ostatniej minucie zmuszeni są polegać na własnych siłach i tu zwykle kończy się "żelazna defensywa" :-)
Avatar użytkownika
dejwi_14dziurek
 
Posty: 112
Dołączył(a): 09 wrz 2006, 11:22
Lokalizacja: /home
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Postprzez Klr! » 26 lis 2006, 19:42

dejwi_14dziurek napisał(a):
Klr! napisał(a):...Uważasz, że na 3min nie wyrabiają? Ustawiasz programowi czas na myślenie 1s i też sobie poradzi... :-|

Program, który myśli 1s/posunięcie jest do ogrania. Większość "lamerów" daje programowi 3 minuty na partię i potem nie nadąża z "przenoszeniem" posunięć, tracąc cenne sekundy. Przy ostatniej minucie zmuszeni są polegać na własnych siłach i tu zwykle kończy się "żelazna defensywa" :-)

Jeżeli grasz nawet tak jak to w tym przykładzie napisałeś 2 minuty przeciwko programowi, to wydaje mi się, że programista po "przełączeniu" na siebie samego nie będzie się już musiał skupiać na defensywie, a i dobijanie biednego uczciwego zawodnika nie będzie się już musiało wcale nazywać ofensywą tylko kopaniem leżącego... :-| ;-)
Lepiej nie pisać nic, niż pisać nic...
Avatar użytkownika
Klr!
 
Posty: 657
Dołączył(a): 20 sie 2006, 22:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Postprzez demon_szybkosci » 26 lis 2006, 22:18

:arrow: Wszystko zgodne to co przedmowcy zasugerowali. Dodam, ze juz wiem czemu Kilerek ma taki ladny rank :-P ;-) :-D. No i na marginesie: raz (tj. kilka razy) widzialem jak goscie OBAJ ustawili sobie prg na 3m i grali przeciwko sobie BEZ migania! Poziom byl tak wysoki, a szybkosc tak niesamowita, ze myslalem, ze to jacys arcymistrzowie czy cos?! Niemniej po chwili dostalem kubel zimnej wody, ze to automatyczne prg "podlaczane przez Jave (nakladke), dlatego nie migaja".
:arrow: Niestety moge potwierdzic, ze SPRAWNY operator jest w stanie poradzic sobie grajac prg nawet w 3min! :-| :-(
demon_szybkosci
 

Postprzez dejwi_14dziurek » 27 lis 2006, 10:22

Klr! napisał(a):...Jeżeli grasz nawet tak jak to w tym przykładzie napisałeś 2 minuty przeciwko programowi, to wydaje mi się, że programista po "przełączeniu" na siebie samego nie będzie się już musiał skupiać na defensywie, a i dobijanie biednego uczciwego zawodnika nie będzie się już musiało wcale nazywać ofensywą tylko kopaniem leżącego... :-| ;-)


Jeśli przeciwko programowi grasz 1.e4 i jedziesz główne ścieżki debiutowe, to nawet 2 minuty partia nie potrwa :-) . Ale z tego co zauważyłem to po Sf3,d3,g3,Gg2,0-0, programy raczej lubią również spokojny rozwój i jeśli nie będziesz zbytnio "wychylał" się, to jest szansa, że po 2 minutach pozycja będzie nadal niemalże równa :-) (czarnymi jest już znacznie gorzej :-> )
Avatar użytkownika
dejwi_14dziurek
 
Posty: 112
Dołączył(a): 09 wrz 2006, 11:22
Lokalizacja: /home
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Postprzez Klr! » 27 lis 2006, 17:53

dejwi_14dziurek napisał(a):
Klr! napisał(a):...Jeżeli grasz nawet tak jak to w tym przykładzie napisałeś 2 minuty przeciwko programowi, to wydaje mi się, że programista po "przełączeniu" na siebie samego nie będzie się już musiał skupiać na defensywie, a i dobijanie biednego uczciwego zawodnika nie będzie się już musiało wcale nazywać ofensywą tylko kopaniem leżącego... :-| ;-)


Jeśli przeciwko programowi grasz 1.e4 i jedziesz główne ścieżki debiutowe, to nawet 2 minuty partia nie potrwa :-) . Ale z tego co zauważyłem to po Sf3,d3,g3,Gg2,0-0, programy raczej lubią również spokojny rozwój i jeśli nie będziesz zbytnio "wychylał" się, to jest szansa, że po 2 minutach pozycja będzie nadal niemalże równa :-) (czarnymi jest już znacznie gorzej :-> )

Zauważ, że zaczynając partię specjalnie nie wiesz, czy to maszyna czy człowiek po drugiej stronie, także podane przez Ciebie ruchy w moją grę raczej nie wchodzą... Wydaje mi się, że w Twoją też nie..? :->
Lepiej nie pisać nic, niż pisać nic...
Avatar użytkownika
Klr!
 
Posty: 657
Dołączył(a): 20 sie 2006, 22:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Następna strona

Powrót do Programy i komputery szachowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość



REKLAMA

Gdy masz problemy z matma czasami najlepszym rozwiazaniem sa Korepetycje z Matematyki
Zadania Szachowe