Koszmarny błąd amatora

Moderator: Rafcik

Koszmarny błąd amatora

Postprzez Marioluk28 » 24 sty 2017, 16:41

Dzień dobry,

Ostatnio grałem partię (partia towarzyska) i popełniłem koszmarny błąd w 18 posunięciu (grałem białymi), który kosztował mnie utratę hetmana, a później porażkę w partii. Chciałbym się spytać i poprosić o poradę jak według Was powinienem zagrać w 18 posunięciu, aby w miarę powalczyć. Dodam, że jestem amatorem szachowym, bez żadnej kategorii. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

PS. Jeśli mój post jest w złym miejscu poproszę o przesunięcie do właściwego działu. Jestem nowy na forum i dopiero go poznaję.

Podaję zapis do 18 ruchu:

1. e4 c5 2. Sc3 Sf6 3. Sf3 Sc6 4. Gb5 a6 5. Ga4 Sd4 6. Gb3 b5 7. Sg5 c4 8. O-O cxb3 9. cxb3 h6 10. Sxf7 Kxf7 11. d3 (11. e5 Se8 12. d3 Gb7 13. Ge3 Se6 14. Se4 d6 15. f4 Kg8 16. Hf3 g6 17. f5 Sg5 18. Sxg5??? Gxf3
1. e4 c5 2. Nc3 Nf6 3. Nf3 Nc6 4. Bb5 a6 5. Ba4 Nd4 6. Bb3 b5 7. Ng5 c4 8. O-O cxb3 9. cxb3 h6 10. Nxf7 Kxf7 11. e5 Ne8 12. d3 Bb7 13. Be3 Ne6 14. Ne4 d6 15. f4 Kg8 16. Qf3 g6 17. f5 Ng5 18. Nxg5 Bxf3
Musiałem sobie pytajniki napisać, bo takiego błędu nie powinienem zrobić
Marioluk28

Podziękował : 33 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ranking: 0

Re: Koszmarny błąd amatora

Postprzez rutra » 24 sty 2017, 16:54

Wstaw
Kod: Zaznacz cały
[pgn][/pgn]

1. e4 c5 2. Nc3 Nf6 3. Nf3 Nc6 4. Bb5 a6 5. Ba4 Nd4 6. Bb3 b5 7. Ng5 c4 8. O-O cxb3 9. cxb3 h6 10. Nxf7 Kxf7 {11. d3 (}11. e5 Ne8 12. d3 Bb7 13. Be3 Ne6 14. Ne4 d6 15. f4 Kg8 16. Qf3 g6 17. f5 Ng5 18. Nxg5??? Bxf3

Myślę, że masz to samo co ja. Problemy z wizualizacją. Naucz się kolorów pól na pamięć (tak, żeby sobie wyobrazić), próbuj grać bez patrzenia na szachownicę (treningowo) i staraj się skupiać na całej szachownicy, a nie tylko na fragmencie.
I kategoria (1665/1656/1549), I klasa sędziowska
rutra

Podziękował : 1507 razy
Otrzymał podziękowań: 1738 razy
Ranking: 1665

Postprzez Marioluk28 » 24 sty 2017, 17:25