stagnacja

Moderator: Rafcik

stagnacja

Postprzez krzysiek » 05 lut 2017, 21:58

Witam, chciałbym się Was poradzić co mogę zrobić w przypadku zastoju progresu w szachach? Mam 19 lat, w szachy gram od 2 lat, uczę się sam, w te dwa lata doszedłem do 1585 elo i II kat. które zrobiłem niedawno. Mój problem jest taki, że czuję się jakbym na tym poziomie się już zatrzymał. Niestety nie mam okazji zbyt często brak udział w turniejach fide, dlatego sugerowałbym się bardziej rankingiem na lichess.org, mianowicie waha się on w granicach 1900-2000 w partiach 10 minutowych i już od ponad pół roku nie mogę przeskoczyć tej granicy. Codziennie robię kilkanaście,kilkadziesiąt zadań taktycznych. Ktoś zmaga się z podobnym problemem zastoju w szachach i mógłby udzielić rad jak z tym sobie poradzić? Dodam jeszcze, że ostatnio zapisałem się do klubu szachowego na wisłę w Krakowie, lecz uważam, że półtorej godziny tygodniowo to za mało, żeby nauczyć się czegoś konkretnego. Pozdrawiam
krzysiek

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ranking: 1400

Re: stagnacja

Postprzez Cytruk » 05 lut 2017, 23:12

Twój problem może tkwić w przemęczeniu szachami.
Jeśli tak,to polecam zrobić to co ja czyli zrobić sobie przerwę od szachów.
"Wyob­raźnia jest ważniej­sza od wie­dzy, po­nieważ wie­dza jest ograniczona." Albert Einstein

II Kategoria
ELO:
Standard: 1452
Rapid: 1497
Blitz: 1607
Cytruk

Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Ranking: 1452
kurnik.pl: Cytruk
FICS: CytrukowyCytruk

Postprzez Daniel » 05 lut 2017, 23:17

Skoro jest zapał i chęć to przerwy bym nie robił, szkoda tracić czas. W dwa lata osiągnąłeś całkiem sporo. Piszesz o taktyce - pytanie czy robisz coś jeszcze? Jak wygląda u Ciebie strategia, zrozumienie gry pozycyjnej? Zadania i kombinacje to jedno, ale w partii może przecież powstać drętwa zamknięta pozycja - wtedy trzeba umieć manewrować. Być może tego właśnie teraz brakuje?
Daniel

Podziękował : 166 razy
Otrzymał podziękowań: 276 razy