Powrót do szkolnego hobby. Szukam książki i szachów online

Moderator: Rafcik

Powrót do szkolnego hobby. Szukam książki i szachów online

Postprzez gtq77 » 02 lis 2014, 12:35

Witam, mam 23 lata, dawno temu lubiłem grać z dziadkiem w warcaby, potem w szkole podstawowej grałem trochę w szachy. W gimnazjum na szkolnej świetlicy również czasami graliśmy w tę grę, ale potem to zamiłowanie jakoś wygasło i od tego czasu zagrałem zaledwie kilka partii.

Jako, że studiuję, mam dostęp do biblioteki uniwersyteckiej i wielu książek. Czy możecie polecić jakąś książkę, która będzie małym przypomnieniem reguł i podszkoleniem umiejętności. Wiem, że takich pozycji jest wiele, ale na pewno są lepsze i gorsze.
Możecie podać tę dobrą/najlepszą? Taką, która osoba zaczynająca lub chcąca rozwinąć swoje umiejętności powinna przeczytać.

Będę miał okazję grać ze znajomym, ale jedynie przez internet. W tym wypadku również stron jest wiele, ale która jest najlepsza - najwygodniejsza, sprawnie działająca itd.?
Znalazłem m.in takie: gameknot.com, chess.com, hplaychess.com, ale która jest najczęściej polecana?

Pozdrawiam
gtq77

Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ranking: 0

Re: Powrót do szkolnego hobby. Szukam książki i szachów onli

Postprzez kolokwium » 02 lis 2014, 12:52

Już wiele razy to pisałem, naklikam znowu...
Różni są ludzie i różny sposób wykładu do nich dociera. Dlatego jest wiele książek podających to samo lecz inaczej. Najlepiej przekartkować kilka pozycji i wybrać tą, która "najbardziej leży". Dobrze jest niektóre elementy gry przestudiować z kilkoma książkami, każda inaczej poda, a i utrwali się lepiej przy powtórce.
No i stara maksyma: ćwiczyć, ćwiczyć i ... wracać do tematów już przećwiczonych.
Kiedyś grałem dla kategorii, teraz dla przyjemności; sędzia szachowy FA Tomasz Ptaszyński mój blog
Piszę poprawnie po polsku.
kolokwium
Moderator

Podziękował : 2237 razy
Otrzymał podziękowań: 2364 razy
kurnik.pl: tpp
FICS: tepepe

Postprzez gtq77 » 02 lis 2014, 13:43