poczatkująca

Moderator: Rafcik

poczatkująca

Postprzez bleki » 06 sie 2014, 22:17

Witajcie,
w szachy gram od wielu lat jednak jestem samoukiem i nie znam wielu a raczej większości "profesjonalnych" ruchów, o których często tu piszecie a chciałabym wreszcie zacząć bardziej modelowo grać w szachy. Grając w necie nie ma szans na naukę, bo zwykle trafia się ktoś znacznie lepszy ode mnie, kto nie ma ochoty na tłumaczenia ruchów albo też ktoś zupełnie inny, kto nie potrafi grać. W rodzinie i wśród znajomych również nie mam wytrawnych graczy:-( Proszę doradźcie jak najłatwiej nauczyć się dobrze grać w szachy... czytanie profesjonalnej lektury w moim przypadku odpada - jestem pragmatykiem.
z góry dziękuję za pomoc.
bleki

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ranking: 0

Re: poczatkująca

Postprzez Nestor » 06 sie 2014, 22:30

Bez studiowania książek dotyczących takich zagadnień jak: debiuty, gra środkowa, końcówki czy wiele innych aspektów gry w szachy, trudno mówić o "dobrej grze w szachy" Na każdym etapie partii potrzeba niezbędnej wiedzy do rozgrywania dobrej gry.
Bez znajomości otwarć, strategii debiutowej, gry pozycyjnej czy wykańczanie, nie będziesz w stanie zajść zbyt daleko.
A książki pisane są w taki sposób, aby czytelnik mógł nie tylko oglądać literki i cyferki na stronicach lektury, ale też przerabiać dane pozycje czy zagadnienia w praktyczny sposób na desce, no a potem w praktyce podczas partii.
To tak jakbyś chciała pisać powieść, nie znając liter, podstaw gramatycznych, ortograficznych, nie mówiąc już o warsztacie pisarskim. Niestety niektórych elementów nie przeskoczysz.... Oczywiście, możesz znaleźć trenera, który będzie Ci to wykładał na bieżąco, ale to jedynie zalążek treningów szachowych. Sama musisz pracować nad swoją formą, no a to już wymaga materiałów jak np właśnie lektury....

Musisz sobie odpowiedzieć też na pytanie, czego szukasz w grze w szachy i czego od tej gry wymagasz.