Drugi rok treningu postanowiłem podzielić na cztery etapy i jeden pod etap. Dni treningowe będę dzielił na dni szkolne i dni wolne od szkoły. W dni szkolne będę zajmował się zadaniami taktycznymi i końcówkami, taki trening nie powinien zająć mi więcej niż 1 godzinę dziennie. W dni wolne od szkoły będę zajmował się przerabianiem książek i pracom nad debiutami. W szachach jak w życiu, bez dobrego planu ani rusz, tak więc zapraszam do zapoznania się z nim.
Etap I
od 1 września do 21 grudnia
74 dni szkolne, 40 dni wolnych
Dni szkolne
- codziennie 5 zadań na chess.com
- codziennie 2 końcówki wieżowe
- codziennie 2 zadania z "Tajemnice gry pozycyjnej" (jak się skończą zadania(80) to będę robił codziennie 1 lub 1/2 lekcji(16) z zadań taktycznych z książki "Program szkoleniowy na I kategorie.
Dni wolne od szkoły
- codziennie 5 zadań na chess.com
- codziennie 2 końcówki wieżowe
- Przerobić książkę "Graj jak Arcymistrz"
- Przerobić książkę "Sztuka Obrony"
- Zacząć przerabiać książkę "Sztuka ataku"
Końcówki przerabiać będę z książki "Teoria i Praktyka końcówek szachowych część 2" A. Panaczenko. W tej książce jest 280 końcówek wieżowych więc starczy mi na 140 dni.
Etap II
od 22 grudnia do 10 lutego
18 dni szkolne, 33 dni wolnych
Dni szkolne
- codziennie 5 zadań na chess.com
- codziennie 2 końcówki wieżowe
- codziennie 1 lub 1/2 lekcji "Program szkolenia szachistów na Kandydata na Mistrza Część I"(w tej części jest 50 lekcji: 13 lekcji taktyki, 8 lekcji liczenia wariantów, 29 lekcji "trening techniki obliczeń", wszystkie lekcji polegają na rozwiązywaniu zadań)
Dni Wolne
- codziennie 5 zadań na chess.com
- codziennie 2 końcówki wieżowe
- Dokończyć książkę "Sztuka Ataku"
- Przerobić książkę " Strategia Izolowanego Pionka"
Jak skończą przerabiać końcówki wieżowe to potem biorę się za końcówki Hetmańskie(67 pozycji), a następnie za końcówki skomplikowane(70 pozycji). Wszystko z książki A. Panaczenko, Cześć 2
Etap III
od 11 lutego do 31 maja
77 dni szkolne, 30 dni wolne
Dni Szkolne
- codziennie 5 zadań na chess.com
- codziennie 2 końcówki hetmańskie( po ich przerobieniu końcówki skompilowane)
- codziennie 1 lub 1/2 lekcji "Program szkolenia szachistów na Kandydata na Mistrza Część I"
Dni Wolne
- codziennie 5 zadań na chess.com
- codziennie 2 końcówki Hetmańskie (po ich przerobieniu zabieram się za końcówki skomplikowane)
- dokończyć książkę "strategia izolowanego pionka"
- Przerobić książkę "strategia wiszących pionków"
Pod Etap
od 1 czerwca do 21 czerwca
21 dni
Jest to etap w którym będę się przygotowywał do wakacyjnych turniej i ewentualnie dokańczał książki jeśli nie zdążył bym rady ich przerobić w terminie. Jest to etap przejściowy, więc nie ma konkretnych planów.
Etap IV
od 22 czerwca do 31 sierpnia
71 dni
Ten Etap nie ma jeszcze konkretnych planów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po zakończeniu Etapu III będę miał już przerobione 8 książek:
- Graj jak Arcymistz
- Sztuka Obrony
- Tajemnice gry pozycyjnej
- Sztuka Ataku
- Strategia izolowanego pionka
- Strategia wiszących pionków
- Program Szkolenia szachistów na kandydata na mistrz część I
- Teoria i praktyka końcówek szachowych
Parę kwestii o których zapomniałem napisać przed edycją postu:
Wydaje mi się że warto dodać że w dni szkolne trening szachowy planuje na godzinę 21:00( uwzględniam opóźnienia) i odbędzie się on tylko wtedy jeśli zrealizuje wszystkie zaplanowane wcześniej rzeczy.
Przypomniało mi to o jednej bardzo ważnej kwestii o której zapomniałem napisać: w ciągu tak zwanych "dni szkolnych" nie będę grał w szachy prze internet ponieważ nie będę miał na to czasu i uważam to za marnowanie czasu. Dodam do tego że granie przez internet w szachy nie daję mi takiej radości gry jak kiedyś, a sama satysfakcja jest mała. Jak już będę miał grać to tylko w dni wolne i to najczęściej po to by przetestować/ poćwiczyć nowy debiut/Variant.
Od pierwszego września na pewno spadnie moja aktywność na forum i raczej nie będę miał czasu by odnieść się do waszych rad/sugestii, krytyki lub pytań.
Zachęcam do ocenienia mojego planu i wypowiedzenia swojej zdania na ten temat. Oczywiście wszelkie rady i sugestie mile widziane.